Ko tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Vera Daan - WaarBenJij.nu Ko tao - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Vera Daan - WaarBenJij.nu

Ko tao

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera Daan

16 Februari 2015 | Thailand, Ko Tao

Ko Tao

Prachtig eiland, mooie stranden met uiteraard weer kristalhelder water en mooie natuur. Opvallend hier is dat er overal in en rondom het eiland enorme keien liggen. Een mooi gezicht. Ko Tao is hèt duikeiland, er zijn dan ook ontzettend veel duikscholen. Het begint bij ons erg te kriebelen om ook te gaan duiken, maar hebben dit niet helemaal ingecalculeerd binnen ons budget en besluiten het uiteindelijk niet te doen. Ook omdat we al super veel plezier hebben met alleen het snorkelen.
Op ko tao hangt een heel relaxte sfeer. We hebben lekker gesnorkeld, gegeten en aan het strand gelegen, rond gereden met de scooter en naar een aantal mooie viewpoints geweest.
Ook zijn we met de scooter naar freedom beach gereden. We liepen de kronkelige pier af. Op het einde van de pier troffen we het mooiste strand dat we gezien hebben in het zuiden! Een prachtig klein rustig, idyllisch strandje met bomen die de zee raakten. In die bomen hingen allerlei mooie kunstwerkjes van materiaal dat mensen op het strand verzameld hadden. Prachtig mooi! We besloten 2 snorkelsets te huren en hebben echt het allerbest gesnorkeld tot hier toe!
Na een paar dagen zijn we naar het Noorden vertrokken, omdat ik nu gelukkig weer prima lange afstanden kon lopen. Een mooie afsluiting van het zuiden!