Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera Daan - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Vera Daan - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Vera THE cripple

Blijf op de hoogte en volg Vera Daan

15 Januari 2015 | Thailand, Bangkok

Bangkok

Daar zijn we dan in Bangkok, de eerste dagen zijn wat dubbel voor ons beide. Daan zorgt heel goed voor mij, maar baalt net zo hard als ik van het ongelukje. We proberen er natuurlijk wat van te maken, maar dat is soms lastig. Ik wil Daan niet ophouden en Daan wil niet langzaam lopen. Haha. Maargoed, we slaan ons erdoorheen en genieten ook zeker van alles wat Bangkok te bieden heeft. De eerste 2 nachten slapen we in het Baan Namptech Hostel. Heel leuk rustig hostelletje in Bangkok aan de rivier. We ontmoeten daar al gauw 2 Nederlanders, Ellis' & Freek, die op doorreis zijn en Joe uit Engeland die er al een paar maanden op heeft zitten. We drinken een biertje in het hostel en gaan wat eten in Bangkok. De eerste dagen blijven we hangen in en rondom Kao San Road. We kijken onze ogen uit! Wat een gezellige drukte! Overal streetfoodkraampjes, Thai massage, verkopers, circusartiesten, 1000 kledingkraampjes, overal harde muziek en vooral heel veel (verschillende) mensen.
Ik kan amper lopen op mijn voet dus we besluiten de volgende dag naar het ziekenhuis te gaan voor een X-ray foto.
Het ziekenhuis was super netjes en schoon, ze hebben een foto gemaakt en er is gelukkig niets gebroken door het ongeluk, maar zwaar gekneusd. Wel zat er een oud scheurtje in het bot van mijn enkel, die al bijna geheeld was (ik heb dit nooit geweten). De dokter wilde mijn voet in het gips doen, maar ik benoemde dat ik het gips er wel vanaf wilde halen als ik dat wilde. Hij heeft daarom alleen de onderkant van mijn voet in het gips gedaan. Ook kreeg ik krukken mee zodat ik wat mobieler zou zijn. Thaise krukken. Ik heb een cursus gekregen van 5 giebelende Thaise meisjes, erg grappig.
Mijn voet werd stijf van het gips en ik had enorme spierpijn in mijn oksels door de krukken, waardoor het lopen eigenlijk niet vooruitging, ook de pijn in mijn voet nam niet af en ik kon hem niet bewegen. Besloten het gips eraf te halen en de krukken om te bouwen (dat laatste was uiteraard het idee van Daan). Zodoende, ging het steeds beter met mijn voet doordat het bewoog.
Toch ging het lopen niet snel genoeg volgens ons, en aangezien Bangkok erg groot is, merkte ik dat mijn voet snel overbelast raakte. Daarom hebben we een rolstoel gekocht. Hilarisch om in een rolstoel door Bangkok te racen! Met alle hobbelige veel te smalle weggetjes. Ik werd als een koningin behandeld door de Thai, en er werden wensen gedaan zodat mijn voet snel zou genezen. Heel mooi. Leuk cultuurverschil: Thai kijken je als apen na! Tikken zelfs nog even de buurman aan om ook even naar mijn voet te kijken en zeggen vervolgens: "Motorbike?!" (Het komt enorm vaak voor dat toeristen een scooter huren en de wegen hier niet gewend zijn). Vervolgens kon ik het cliché mooi doorbreken.
Zo een paar dagen door Bangkok gehobbeld. Een mooie tempel bezocht, naar de dierentuin geweest (ik mocht gratis omdat ik in een rolstoel zat hahah) en door China town gestruind. Kennis gemaakt met het pittige eten en de heerlijke fruitshakes! 'S avonds een aantal "chang"-biertjes drinken bij gezellige super mooi aangeklede tentjes met livemuziek waarbij je geserveerd wordt door bloedmooie ladyboys!
Oké, dit was Bangkok voor nu even. We zitten inmiddels in het zuiden heeeeerlijk relaxed aan zee.. Daarover in het volgende verslag meer.

X

  • 24 Januari 2015 - 10:50

    Ingrid:

    Heerlijk om de foto's te zien en jullie verslag te lezen. En dat eten!!!!! Mmmmmmm
    Geniet en maak geen ongelukjes meer

  • 26 Januari 2015 - 19:29

    Carel:

    Hoi globetrotters! Leuk die foto's en verhalen. Veel plezier en Vera beterschap. Groetjes van Leonie en JP

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Vera en Daan in Thailand

Voor als je geïnteresseerd bent in onze avonturen in Thailand :)

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2015

Pai

16 Februari 2015

Met de trein naar Chiang Mai

16 Februari 2015

Ko tao

16 Februari 2015

Ko phi phi

11 Februari 2015

Ko Lanta
Vera Daan

Actief sinds 12 Jan. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 5557

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 24 Februari 2015

Vera en Daan in Thailand

Landen bezocht: